Практична
педагогіка – це знання і розуміння,
не тільки доведені
до ступеня майстерності,
але й підняті до
рівня мистецтва…
В. Сухомлинський
Високий рівень педагогічної
майстерності – це результат тривалої і натхненної праці. Не кожному вдається
його досягти, але кожен повинен до цього прагнути. Стати педагогом-новатором
дозволяють міцна теоретична та практична підготовка, інтелектуальні здібності
та творчий склад розуму.
Шановний колего!
Пропонуємо тобі
відповісти на питання анкети
«Кваліметрія педагогічної
майстерності».
Запропонована кваліметрична модель включає 30
показників, які поєднані у 5 параметрів:
· Професійно-педагогічні знання
· Професійна компетентність
· Інноваційний потенціал учителя
· Особистий внесок у розбудову
регіонального освітнього простору
· Результативність професійної
діяльності
Сума показників, з урахуванням індексів та
коефіцієнтів ступенів прояву визначає загальний рівень професійної
майстерності педагога.
При
оцінюванні досягнень, які можуть мати різні рівні (місцевий, районний,
міський, регіональний, національний) слід дотримуватись наступних підходів до
оцінювання:
Місцевий рівень – 0,25
Районний, міський – 0,5
Регіональний – 0,75
Національний – 1.
Показники, які не мають кінцевого вираження своєї
результативності, а відповідають певним процесам, або систематичній діяльності,
можуть бути оцінені таким чином:
Одноразово – 0,25
Час від часу – 0,50
Регулярно – 0,75
Планомірно, постійно – 1.
Кваліметрична модель
пропонує 4 рівня сформованості педагогічної майстерності:
Елементарний(критичний) рівень: (0 < Рзаг < 0,4). У вчителя наявні лише якості професіональної
діяльності. Він стихійно переносить із життя готові зразки спілкування в умови
професійної комунікативної ситуації. У нього слабкі психолого-педагогічні
знання. Не володіє викладацькими вміннями й навичками: не вміє аналізувати
навчально-виховний процес, визначати цілі, декомпозувати їх на завдання,
планувати заходи щодо реалізації поставлених цілей, організовувати діяльність
колективу, здійснювати контроль і коригувати процес збору інформації, аналізу,
цілепокладання, планування, організації,
контролю.
Достатній рівень: (0,4 < Рзаг
< 0,5). Учитель володіє основами
педагогічної майстерності: педагогічні дії гуманістично спрямовані, стосунки з
учнями та колегами розвиваються на креативній основі, добре засвоєно предмет
викладання, діяльність відрізняється цікавими прийомами, знахідками, але весь
педагогічний потенціал найчастіше використовується стихійно, від випадку до
випадку. Шляхом проб і помилок відбирає методи, форми, засоби, за допомогою
яких аналізує навчально-виховний процес, визначає цілі, декомпозує їх на
завдання, планує заходи щодо реалізації поставлених цілей, організовує
діяльність колективу, здійснює контроль і коригує процес збору інформації,
аналізу, цілепокладання, планування, організації, контролю.
Досконалий: (0,5 < Рзаг <
0,75). Характеризується
чіткою спрямованістю дій учителя, їх високою якістю, діалогічною взаємодією в
спілкуванні. Педагог самостійно планує й організовує свою діяльність на тривалий
проміжок часу, маючи головним завданням розвиток особистості учня.
Творчий: (0,75 < Рзаг < 1). Характеризується
ініціативністю та творчим підходом до організації професійної діяльності.
Учитель самостійно конструює оригінальні педагогічно доцільні прийоми
взаємодії. Діяльність будує, спираючись на рефлексивний аналіз. Сформовано індивідуальний стиль професійної
діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий